Wanita Ini Pura² BUTA Selama 28 Tahun, Puncanya Buat Ramai TERKEJUT !!!

loading...

Wanita Ini Pura² BUTA Selama 28 Tahun, Puncanya Buat Ramai TERKEJUT !!! | 28 tahun lalu, Carmen Jimenez berasal dari Madrid, Sepanyol buta sepenuhnya kerana mengalami kecederaan mata yang serius. Itulah yang dimaklumkan oleh wanita itu kepada semua orang, termasuklah keluarganya.

Gambar Hiasan

Carmen Jimenez dikatakan berpura-pura buta kerana dia berasa penat untuk menyapa setiap orang.

Setelah lebih dua dekad, wanita ini akhirnya mendedahkan bahawa dia sebenarnya boleh melihat dengan sempurna. Walaupun keluarganya terkejut dengan pengakuan itu, namun mereka sebenarnya pernah mengasyaki ada sesuatu yang tidak kena dengannya.

Wanita berusia 57 tahun baru-baru ini mendedahkan bahawa dia selalu dapat melihat dengan sempurna, yang menyebabkan keluarganya terkejut, walaupun mereka selalu mengesyaki sesuatu tentang keadaannya. Suaminya memberitahu pemberita bahawa dia akan memakai solek dengan sempurna, dan kadang-kadang mereka akan melihat dia cuba melihat TV dari sudut matanya. Tetapi dia tidak pernah mengakui demi menunjukkan beliau buta, sehingga baru-baru ini.

Tetapi apa yang membuatkan dia sanggup berlakon menjadi orang buta palsu selama hampir tiga dekad? Carmen jelaskan bahawa dia tidak mahu menyapa dan bercakap dengan orang yang dia tidak suka. “Saya bosan bertemu orang di jalan dan berhenti menyapa, saya tidak pernah menjadi orang yang sosial, dan dengan berpura-pura menjadi buta, saya dapat mengelakkan banyak tanggungjawab sosial,” katanya.

Carmen turut berhadapan dengan tindakan undang-undang kerana telah mendaftarkan diri sebagai orang buta dan menerima bantuan kewangan khas.

Berita mengenai penipuan Carmen telah menjadi viral di laman berita Latin, Eropah dan Amerika Selatan, tetapi ada segelintir netizen sama sekali tidak yakin ianya betul. Ia benar-benar tidak masuk akal untuk mempercayai bahawa seseorang boleh pura-pura buta palsu selama sekian lama tanpa ada yang menyedarinya. Selain itu, tidakkah pihak yang memberi bantuan melakukan ujian terlebih dahulu untuk sahkan seseorang itu buta atau tak sebelum menawarkan bantuan kewangan? Jika terbukti bahawa Carmen Jimenez benar-benar wujud maka netizen akan terkejut, dan ini mungkin akan menjadi perkara paling gila yang pernah dilakukan seseorang.

Sumber: Oditty Central

P.S. 1 – Inilah 8 Pekerjaan Yang Bakal Diambil Alih Oleh Mesin !!!
P.S. 2 – Pelik Perut Ikan Jerung Membesar..Apa Sebenarnya Dalam Perut Pastinya Buat Anda Semua Terkejut !!!
P.S. 3 – Yang Ada Adik Beradik..! Mohon Baca Ni..!! Jangan Share Selagi Tak Habis Baca!!
P.S. 4 – Cara Mudah Hilangkan Karang Gigi Yang Ramai Tak Tahu.. Kongsikan Pada Rakan-Rakan Anda Untuk Kebaikan Bersama..
P.S. 5 – Apabila Memotong Nanas, Usah Buang ‘Bahagian Atasnya’..Ini Sebabnya…

The post Wanita Ini Pura² BUTA Selama 28 Tahun, Puncanya Buat Ramai TERKEJUT !!! appeared first on MALAYSIA KINII.

Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

LIKE,SHARE DAN KLIK (X) UNTUK BACA Button Close