Lelaki Pun Buat Kerja Rumah

loading...

Assalamualaikum, thanks kepada admin kalau confession aku ni disiarkan.

Lately ni bnyk confession pasal pompuan malas laa, menantu malas la dan banyak lagi, tapi apa yg aku nk cerita bukan pasal semua tu, tapi lebih kepada didikan yang mak aku bagi kat kami ank2 lelaki mak.

Aku lelaki,bujang, masih 20an, apa yang aku nk ckp ialah aku memang dididik oleh mak aku untuk berdikari. Mula2 dulu aku mcm rebel jugak kenapa aku lelaki nk kena buat semua benda ni, basuh pinggan, cuci baju,masak, kemas rumah semua, serious aq mental gila bilaa kena buat semua ni.. dah laa mak aku jenis kalau kau makan x basuh pinggan walau sebijik, sedia laa telinga dengar dia punya bebelan tapi bebelan tu laa yg buat aku skrg bersyukur ada mak mcm mak aku.

Walaupun aku x perfect mcm pompuan buat kerja rumah tapi masih boleh nk ringakn beban mak aku since adik beradik aku 4 laki sorang pompuan, nk x nk kena buat jugak. Kalau aku cuti sem, kat umah biasa mmg kena masak sebelum mak aku balik kerja dlm pukul 2 sbb nnti mak aku nk makan, dan pada usia skrg aku bersyukur aku dh boleh masak macam2 lauk n dah kenal dengan all those kind of herbs termasuk bunga lawang,jintan manis,jintan putih,buah keras, kulit kayu manis, buah pelaga, dan banyak lagii so aku mcm bangga sikit sebab aku laki kott!!! Hahahahha….Even kalau aku dah blur sgt xtau nk masak apa aku tunggu mak aku balik then tnya dy nk makan apa or nk masak apa, lepas tu kita org pn bergotong royong kat dapur 2 beranak.. serious bila kau masak dgn mak kau berdua kat dapur moment tu best sgt sbb masa tu laa mak kau akan cerita segala benda kat kau, kat situ jugak kau dpt petua dan banyak lagii..lagii satu yang bestnyaa bilaa masakan yang kau masak habis org makan, dia punya level of satisfaction tu perghh!! Sampai sanggup x makan masakan sendiri…hahahha…

Ok cukup laa tu, adik beradik laki aku yg lain pulak mcm biasa laa kalo aq masak ade yg kemas umah, basuh baju,sapu lantai dan sebagainya sbb akak aku sulung n dh kerja luar.. setiap kali makan mmg dah jadi habit bwk pinggan ke sinki basuh,sampai makan kat cafe kat kolej pun pernah terbawak pinggan nk basuh masa sampai singki baru teringat kena letak dalam besen je hahahhaa…bapak aku pn penah makan kat kedai, masa basuh tgn dy pegi bwk pinggan sekali nk basuh, hahahahahaha… kalo akak aku balik umah ringan sikit keje aku hahaha tapi x ringan mana laa dia masak aku kena basuh semua periuk belanga..lepas makan mmg dh jadi tugas aku kena kemas semua bagi settle. Baru boleh rest.. mcm satu confessor tu penah ckp bila kita dah terbiasa dgn benda-benda bersih teratur ni, susah kita nk hidup bila duduk dgn org yg pengotor ni, adoiii toilet kat umah sewa tu kalau aku x cuci mmg haram laa hoousemate nk cuci..

Ape yg aku nk tekankan kat sini, sebagai lelaki x salah pun kita tolong buat keje rumah sikit2, x jatuh pun saham kau malah makin naik ada laa..mak aku selalu cakap laki kena pandai masak jugak nanti kalau bini dalam pantang senang, nanti kalau bini outstation,at least boleh masak untk ank2 even simple mcm sayur n ikan goreng. Jgn laa sampai nk masak nasi pn nk kena google, sadis sgt kau jadi manusia mcm tu..akhir kata, kau nak lelaki sado jadi suami tapi pinggan sendiri pun suruh org angkat atau laki biasa2 yg tlg kau buat keje rumah masa kau kawin nanti ? Pilihan di tangan anda, aku bujang dan aku single,promote diri sikit kot jodoh kat sini, hahahaha.. k baaii thanks, maaf kalau ada salah :)

– Anak lelaki mak

Hantar confession anda di sini -> www.iiumc.com/submit

Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

LIKE,SHARE DAN KLIK (X) UNTUK BACA Button Close